fbpx

 

 

За ИКС

Институтот за комуникациски студии е водечка организација во областа на студиите по новинарство, медиуми, односи со јавност, политичка комуникација и корпоративно комуницирање. Нашата мисија е да помогнеме во зајакнувањето на македонската демократија во работата со медиумите, граѓанското општество и јавните институции, едуцирајќи критична јавност која ќе бара поголема транспарентност и отчетност преку вклучување на граѓаните во креирањето јавни политики.

_____________

84 студенти подготвија кампањи за промовирање на Светскиот ден на чистење

Група од 84 студенти од различни земји се впушти во мисија да ја подигне свеста и да ги мобилизира луѓето за Светскиот ден на чистење. Студентите подготвија кампањи за социјален маркетинг, застапување и комуникација во рамките на 24-часовниот хакатон на Програмата за комуникација за животна средина.

Светскиот ден на чистење има за цел да ги охрабри поединците, производителите и владите да се приклучат на глобалното движење и да се справат со непожелните еколошки практики, како што е отпадот. Еден истакнат учесник во овој потфат, кој беше клиент на хакатонот, е Еколози без граници, словенечка невладина организација позната по своето исклучително учество во акциите за чистење. Во минатото, тие мотивираа импресивни 14 проценти од населението во Словенија да се приклучат и да го исчистат отпадот за еден ден.

И покрај напредокот постигнат во изминатата деценија во намалувањето на дивите депонии и подигањето на свеста кај луѓето, сè уште има предизвици што треба да се решат. Неверојатното глобално производство од приближно 6 трилиони отпушоци годишно, поради пластичните филтри што ги содржат, доведе до тоа тие да станат најраспространета форма на загадување на Земјата со пластичен отпад за еднократна употреба.

Затоа, на Светскиот ден на чистење, се предвидуваат три активности ширум светот: собирање на отпадот, документирање на брендовите на пластичниот отпад за да се идентификуваат компаниите одговорни за загадувањето со пластика и чистење на отпадоци од цигари.

Кампањите кои ги креираа студентите за Еколози без граници имаат за цел да ги сменат несаканите еколошки навики кај граѓаните, да создадат притисок врз производители кои загадуваат и да застапуваат подобри регулативи од владите. Кампањите предвидуваат да се ангажираат луѓе од најмалку две земји, користејќи стратегии за социјален маркетинг, застапување и ефективна комуникација. Преку нивните кампањи, студентите се стремат да придонесат кон справувањето со глобалниот проблем со отпадот и градењето на поодржлива иднина.

Хакатонот беше финален проект на шестмесечната Онлајн програма за комуникација на животната средина, која во периодот од јануари до јуни ја следеа околу 150 студени од Македонија, Хрватска, Србија, Босна и Херцеговина, Албанија, Словенија и други земји. Програмата беше спроведена од Институтот за комуникациски студии и универзитетите во Загреб, Нови Сад, Сараево и Тирана, со финансиска поддршка од програмата ЕРАСМУС+ на Европската унија.