За ИКС

Институтот за комуникациски студии е водечка организација во областа на студиите по новинарство, медиуми, односи со јавност, политичка комуникација и корпоративно комуницирање. Нашата мисија е да помогнеме во зајакнувањето на македонската демократија во работата со медиумите, граѓанското општество и јавните институции, едуцирајќи критична јавност која ќе бара поголема транспарентност и отчетност преку вклучување на граѓаните во креирањето јавни политики.

_____________

Image Alt

Новости

Во последниве години, наративите за странско влијание стануваат сè позастапен дел од политичката комуникација во многу земји, вклучувајќи ја и нашата. Овие наративи честопати подразбираат обвинувања кон странски ентитети или влади за мешање во внатрешните работи на државата и нарушување на демократските процеси.

Моделот „медиумската писменост како активно граѓанство“ ИКС го претстави на дебатата за средношколци и „Зошто граѓанска наука во образованието?“ што го организираше невладината организација Еко Логик на 27 септември во Клубот на новинари на Македонија.

Интеграција на вештачката интелигенција (ВИ) во секојдневната проверка на факти во редакциите беше областа за која се усовршија 19 новинари и медиумски професионалци на работилницата „Проверка на содржината и употребата на ВИ од јавните медиумски сервиси“, што Институтот за комуникациски студии (ИКС) ја спроведе на 24 и 25 септември во Скопје.

Околу 150 средношколци од 13 средни училишта учествуваа на овогодишниот Медиумски дем што Институтот за комуникациски студии, го организира осма година по ред.

Колку повеќе младите луѓе се медиумски вклучени и едуцирани, толку е поголем нивниот граѓански и политички ангажман. Активното учество на младите во јавниот живот значи и почеста проверка на вистинитоста на информациите и поголема доверба во сопствените потенцијали да ги препознаат дезинформациите.

Техничките струки му го зедоа приматот на гимназиското образование. Ако порано беше престиж да се оди во општа гимназија за да се стекнат широки знаења, тоа повеќе не е случај. Од 17 000 запишани средношколци, дури 12 000 се во средни стручни училишта. Ова значи дека 70 % од учениците, наместо гимназија одбрале средно стручно училиште. Расте интересот и за дуалните паралелки.